modusoft
12 Ocak 2023
CRM terimi günümüzde daha çok, müşteri ilişkileri yönetimi ihtiyacına yönelik geliştirilmiş yazılım çözümlerini tanımlamak için kullanılıyor. CRM çözümleri, kuruluşlara, tüm müşteri etkileşimlerinin tek kaynakta kaydedildiği ve satış sürecinin takip edilebildiği bir platform sunarak; daha iyi iç iletişim, daha iyi müşteri hizmeti, daha iyi yönetilen satış organizasyonu ve daha çok satış sağlar.
Açılımı “Customer Relationship Management” yani “Müşteri İlişkileri Yönetimi” olan CRM, firmaların halihazırdaki ya da potansiyel müşterileri ile kurdukları ilişkiyi en verimli, etkin, çözümcül ve en kârlı hale getirmek için kullandıkları yöntemleri kapsar.
Tipik bir CRM çözümü, müşteri adayları ile kurulan ilk temastan, satış sonrası hizmetlere kadar tüm satış aşamalarının kolay takip edilebilmesi için birçok özellik barındırır.
Şirket yöneticileri, CRM çözümlerini satış organizasyonunu yönetmek, satış performanslarını ölçümlemek ve süreçleri geliştirmek için kullanılırken; satış ekipleri CRM’i teklif hazırlamak, sipariş takip etmek, geçmiş satışlara erişmek ve tüm bilgileri kayıt altına almak ve diledikleri zaman bu bilgilere kısa sürede erişebilmek için kullanır.
Sayısız e-posta, çeşitli excel dosyaları ve elle yazılmış notlarda saklı müşteri bilgileri yerine, CRM’de belli bir düzenle kaydedilen bilgiler, bir şirketin tüm çalışanlarının gerekli bilgilere ihtiyaç duydukları anda ulaşabilmelerini sağlar.
CRM kullanan bir şirketin müşterisi ofisi aradığında, telefonu açan kişi müşteriyi tanımıyor olsa bile, hızlıca tüm kayıtlara ulaşarak hizmet vermeye devam edebilir, müşterinin yeni taleplerini de ekip arkadaşlarının görebileceği şekilde CRM’e kaydedebilir.
Tüm ekibin müşterilerle nasıl iletişim kurulduğunu, hangi ürünleri satın aldıklarını, ne zaman satın aldıklarını ve daha fazlasını görebilmesi, şirketlerde iş birliğinin ve verimliliğin artması anlamına gelir.
Şu bir gerçek ki, günümüzde müşterisinin ihtiyaç ve taleplerini doğru bir şekilde analiz eden firmalar başarını artırıyor; fakat bu analizi doğru yapamayan veya önemsemeyen firmalar günden güne düşüş yaşamaya mahkum oluyor. Tam da bu noktada CRM, bakış açısını değiştirmek ve gerçekten müşteri ilişkilerinde fark yaratmak isteyen işletmelere çözüm sunar.
Müşteri yolculuğunun her aşamasında bilgiye ve müşteri deneyimlerine dayalı analizler çıkararak müşterilerle güçlü, üretken ve sadık ilişkiler kurulmasını sağlar.
CRM yazılımlarıyla müşteri ile marka arasındaki bağ güçlendirilir; kişinin kendisini özel hissetmesi ve firmaya olan sadakatinin artırılması amaçlanır. Bunun için de, iyi bir teknik altyapı ile pazarlama, satış ve teknik servis yönetimi yapılmalı; her bir birim kendi içinde zincirleme bir görev görmelidir.
CRM çözümleri geçmişte kurulum maliyetleri, uzun ve karmaşık eğitimleri nedeniyle sadece büyük ölçekli kurumsal şirketlerin kullandığı çözümlerdi. Bugün ise, bulut teknolojisinin gelişmesi, daha kolay ve kullanıma odaklı yazılımların ortaya çıkması ile küçük işletmeler de CRM çözümlerinin sağladığı tüm avantajlarından yararlanmaya başladı.
Bulut tabanlı CRM’ler, altyapı, bakım ve kurulum masraflarını ortadan kaldırırken, internet olan her yerden müşteri ve satış verilerine ulaşılmasını sağladı. Mobil uygulama desteği sunan bir CRM ile; sahada çalışan ekipler, müşterilere toplantıya giden satıcılar, servise çıkan servis personeli, ihtiyaç duyduğu tüm bilgilere anında ulaşabilirken, ofise dönmeden veri girişi yapabilir ve ekip arkadaşlarıyla paylaşabilirler.
CRM çözümleri incelendiğinde çözümler arasında genel benzerlikler görülmekle beraber bu çözümlerin temel bazı farklılıkları da gözlemlenmektedir. Şirketler, kullanacakları çözümü seçerken önce ihtiyaçlarını iyi analiz etmeli ve bu ihtiyaçları karşılayacak, tüm ekibin rahatça kullanabileceği bir çözüme yönelmelidir.
CRM çözümünü belirlemede fiyat önemli bir kriter gibi görünse de gerçek hayatta en önemli kriter kullanım kolaylığıdır. Ekibinizin kullanamadığı ve verim alamadığınız bir CRM çözümüne ne kadar ödediğinizin bir önemi yoktur.
Modusoft, işletmelerin iş süreçlerini ve ihtiyaçlarını daha iyi anlamak için özel olarak tasarlanmıştır. Örneğin, çözüm, işletmelerin satış, müşteri hizmetleri ve pazarlama gibi farklı iş süreçlerini yönetmelerine olanak tanır. Böylece, işletmeler iş süreçlerini daha iyi anlayarak daha etkili kararlar alabilirler. Ayrıca, çözüm, işletmelerin ihtiyaçlarını daha iyi anlamasına ve özelleştirmesine olanak tanır.