E-Ticaret Nedir?

En Son Yazılar

Bize Ulaşın

Detaylı bilgi almak için arayın.

E-Ticaret Nedir?

E-ticaret, Türkçede elektronik ticaret yani sanal ticaret ifadesinin kısaltmasıdır. İnternet üzerinden yapılan her türlü işlemi kapsayan genel bir terimdir. E-ticaret kavramı, kıyafet gibi fiziksel ürünlerin satıldığı perakende mağazaları ve siber güvenlikten otel rezervasyonuna kadar her türlü hizmet satışını kapsar.

Online satışları ve işlemleri kolaylaştırmanın en yaygın yolu, online bir satış sitesi kurmaktır.

Birçok e-ticaret işletmesi, özellikle de küçük ölçekli olanlar, perakende ve toptan ürün ticaretine dayalıdır. Yani fiziksel ürünlerin tedarikini ve satışını yaparlar. Fakat e-ticaret yalnızca ürün satışından ibaret değildir. Bu yazıda farklı e-ticaret türlerinden de bahsedeceğiz.

E-Ticaret Türleri Nelerdir?

E-ticaret, online kanallardan alışveriş yapmanın çeşitli yollarından biridir. E-ticaret dünyasını şekillendiren birkaç yaygın iş modeli vardır:
 
  • B2C – İşletmeler bireysel tüketicilere (son kullanıcılara) satış yapar. En çok tercih edilen modeldir.
  • B2B – İşletmeler diğer işletmelere satış yapar. Genellikle alıcı, ürünleri tüketiciye yeniden satar.
  • C2B – Tüketiciler işletmelere satış yapar. C2B işletmeleri, müşterilerin diğer şirketlere satış yapmasına izin verir.
  • C2C – Tüketiciler diğer tüketicilere satış yapar. İşletmeler, tüketicileri birbirine bağlayan online pazar yerleri yaratır.

E-Ticaret Nasıl Yapılır?

Online alışveriş her gün gelişmeye ve değişmeye devam ediyor. İnsanlar bilgisayarlarından, telefonlarından, tabletlerinden ve diğer cihazlarından alışveriş yapıyorlar. Web siteleri inceliyorlar, sosyal medya sayfalarını ziyaret ediyorlar ve online mağazaları geziyorlar. E-ticaret yapmanın üç farklı yöntemini genel olarak inceleyelim.

M-ticaret

Mobil cihazlarda gerçekleşen online işlemler, mobil ticaret veya “m-ticaret” olarak bilinir.

Artık birçok kişi ürün araştırmalarını ve online satın alma işlemlerini telefonları üzerinden yapıyor. Bu trend herhangi bir yavaşlama belirtisi göstermiyor, bu nedenle online mağazanızı mobil cihazlar için optimize etmeniz çok önemli.

Kurumsal E-ticaret

Kurumsal e-ticaret, ürünlerin büyük şirketlerden veya kuruluşlardan satın alınması ve bu kuruluşlara satılmasıdır. Büyük bir işletme birçok farklı türde ürün satıyorsa veya birden fazla marka çizgisine sahipse, online satışa başladığında kurumsal e-ticarete katılıyor demektir.

Sosyal Medyada E-ticaret

Sosyal medya, e-ticaret mağazalarını geniş bir kitleye pazarlamanıza ve tanıtmanıza yardımcı olabilir. Sosyal medya, arkadaşlarınız ve ailenizle bağlantı kurmanıza olanak sağladığı gibi, müşterileri işletmenize çekme potansiyeline de sahiptir. Sosyal medya pazarlaması iyi yönetildiğinde müşterileri gayriresmi bir şekilde ürünlere çeker. Yeni müşteriler çekmenin yanı sıra, marka bilinirliği yaratmanıza ve satışlarınızı arttırmanıza yardımcı olur.
Hızlı Proje Teklifi Al
Hızlı Proje Teklifi Al